首页>凯风专区>凯风精粹
“法轮功”所谓“活体摘除器官”谣言的由来(中英对照)
2007-11-16

  “法轮功”炒作所谓“活体摘除器官”是其谎言策略的一部分。从今年3月开始,“法轮功”开始炒作所谓“苏家屯集中营”谣言,声称几千名法轮功练习者被关押在中国辽宁沈阳苏家屯区一家医院中,他们中的多数被活体摘除器官后被焚尸灭迹。随后,中国政府、美国驻华使馆和一些境内外媒体都进行了调查或了解,证实这是一个彻头彻尾的谎言。“苏家屯谣言”被揭穿后,“法轮功”开始转移造谣重点,称中国其他地区有大量所谓“活体摘除器官”现象。以下是“苏家屯集中营” 谣言的有关材料。

 

  “苏家屯集中营”谣言的始末


  今年3月上旬,总部设在美国的“法轮功”组织,通过它的两个媒体“明慧网”和“大纪元时报”,又蓄意制造了一个耸人听闻的新谣言,这就是所谓的“苏家屯集中营事件”。“法轮功”声称:在中国辽宁省沈阳市苏家屯区有1个集中营,里面关押着6000多名“法轮功”人员,其中三分之二已经死亡,并被割取身体器官后扔进集中营内的焚尸炉焚烧,而他们的身体器官随即被非法出售到国内外。


  此后,围绕“苏家屯集中营事件”,“法轮功”组织大肆渲染、不断扩大这个谣言,并向一些国家的政界人士游说,在一些国家非常招摇地举行“抗议”活动,在中国驻外使领馆前进行骚扰等等,可谓手段用尽。尤其卑劣的是,4月20日,在美国政府为中国国家主席胡锦涛到访而举行的欢迎仪式上,“法轮功”“大纪元时报”记者王文怡竟以此谣言为借口大闹现场,使布什总统蒙羞,被一些美国主流媒体认为是“极大的难堪”(CNN语)。


  “法轮功”善于制造谣言,中国的老百姓对此早已司空见惯,根本无人相信。但在国外,却仍有一些人非常轻易地上当受骗。对“苏家屯集中营”谣言,有少数西方人士竟信以为真。某些国家的媒体和政界人士在完全没有掌握事实根据的情况下,仅仅凭着一个邪教组织“法轮功”的谣言,就对中国大加指责;有的国家的个别国会议员竟要求本国政府向中国政府提出抗议。本来,像这样荒唐离奇的谣言不值一驳,居然竟有人出于不同原因愿意不经核实地轻信这些荒唐的谣言,看来,还真有必要彻底揭开“法轮功”的造谣本相,擦亮世人的眼睛。


  一、“苏家屯集中营”纯属子虚乌有


  所谓“苏家屯集中营”,完全是“法轮功”组织炮制的谣言。谣言一出笼就漏洞百出,而后“法轮功”不得不多次改口,但却愈发欲盖弥彰。


  “法轮功”在最初报道此事时曾声称:“集中营”有架着铁丝网的3米高的围墙,里面在不断地大量焚烧尸体。明眼人一看就知道这是一个谎言:在有八百万居民的沈阳市区,有这么一个大型的、不断焚烧尸体的“集中营”,为什么这么长时间竟无一人知晓,无人反映?架着铁丝网的3米高的围墙又在哪里?由于谎言编得太离谱,一出笼就遭到无数质疑,“法轮功”很快改口,将所谓“集中营”的帽子又扣在地处苏家屯区的辽宁省血栓病中西医结合医疗中心(通称苏家屯血栓病医院),并在网上公布了该医院的照片以及医院内的所谓“焚尸炉”的照片。这样一来,地点倒是有了,但却漏出新的破绽:辽宁省血栓病中西医结合医疗中心因其医疗水平较高,在中国又有名气,外国的许多患者也来这里治病。这些人都知道,医院只有300个床位,就算医院完全不再为病人治疗,如何容纳6000多人?于是,“法轮功”又改口称6000多人都关押在医院的地下室,但事实上该医院从来就没有地下室。而“法轮功”公布的所谓“焚尸炉”的照片,实际上是该医院的民用锅炉房,主要功能是供暖和医疗器械消毒,该锅炉房有多扇通透明亮的玻璃窗,窗外是对公众开放的草地,附近居民一天到晚到此散步,在这种地方,用这种设施,如何秘密地、不断地、大量焚烧尸体?至于“割取身体器官非法出售到国内外”之说,更是一派胡言,请问:割取了哪些人的身体器官?在该医院什么地方割取的?什么人割取的?出售给谁了?如果真有几千人的身体器官被割取、出售,这些问题为什么“法轮功”一个也答不出来?由于“法轮功”的谎言太离奇,连在境外以“中国劳改问题专家”自居的反中国政府的“民运人士”吴弘达也看不下去,公开给美国国会写信否认此事的真实性。


  对“法轮功”的造谣,中国有关方面多次予以驳斥。3月31日,谣言的直接受害者辽宁省血栓病中西医结合医疗中心在其网站“中国血栓病研究网”上公开辟谣,澄清事实。4月4日,中国外交部新闻发言人在回答美联社记者提问时驳斥了“法轮功”的谣言。4月12日,苏家屯区政府和辽宁省血栓病中西医结合医疗中心在中国国务院新闻办召开新闻发布会,再次谴责了“法轮功”造谣的卑劣行径。他们郑重地表示:欢迎中外媒体和人士到苏家屯区实地考察。


  “法轮功”谣言出笼后,许多中外媒体到苏家屯进行了实地采访。如,3月24日,中国新闻社实地采访了苏家屯区和辽宁省血栓病中西医结合医疗中心;3月31日,日本NHK、香港凤凰卫视、香港大公报实地采访了该医院。凤凰卫视在报道中明确指出,“法轮功”所说的秘密“集中营”根本不存在。在4月12日中国国务院新闻办的新闻发布会上,包括CNN、华盛顿邮报、美联社、路透社、新加坡联合早报、香港凤凰卫视和日本朝日新闻社在内的11家国内外媒体进行了现场采访,他们都报道了苏家屯区政府和辽宁省血栓病中西医结合医疗中心以事实驳斥“法轮功”谣言的消息。路透社报道的标题就是:中国谴责“法轮功”关于“集中营”的报道。


  美国驻华使领馆的官员也曾两次前往苏家屯区探访。3月22日,美国驻沈阳领事馆一名官员来到辽宁省血栓病中西医结合医疗中心进行了全面参观,对医院的环境和医疗条件表示了赞许,并称回去后将向国内的朋友介绍医院的情况。随后,美联社就此事采访了美国驻华使馆。据美联社报道,美国驻华使馆一名女发言人表示:“根据我们目前了解的情况,这家医院的功能就是一家医院。”(According to all the information we have been able to obtain thus far, the site is functioning only as a hospital.)4月14日,美国驻沈阳领事馆总领事康大卫和驻华使馆的2名官员等人又来到该医疗中心进行了3个半小时的详细参观访问,参观了该医院的所有设施,包括药理实验室、手术室、食堂仓库、车库、垃圾房、锅炉房、烟囱、档案室,还参观了周围的居民区。4月14日,美国国务院发表了这两次调查的报告,报告称:“没有发现证据可以说明该地方除被用作公共医院外还被用作其他用途。”(found no evidence that the site is being used for any function other than as a normal public hospital.)
事实证明,所谓“苏家屯集中营”,纯属无中生有的捏造。“法轮功”制造这一弥天大谎,具有险恶的用意:一是混淆是非,欺骗世人,给中国政府抹黑。二是干扰中国国家主席胡锦涛访美,破坏中美关系。4月20日,“大纪元时报”记者王文怡又以苏家屯事件为由头大闹白宫,就是“法轮功”有计划、有预谋的行动。在美国这样的文明社会、法治社会里,王文怡的行为,是对文明、人的尊严和法律的挑衅。她的行为触犯了美国法律,应当受到惩处。而事后“大纪元时报”及王文怡本人不以为耻、反以为荣,仍然不顾廉耻地散布“苏家屯集中营”的谎言。所有这些,再清楚不过地表明,“大纪元时报”根本就不是什么正派的媒体,其记者根本就不具有起码的职业道德和专业素质。一切有识之士都应该认识到:“法轮功”根本不讲道德,不讲诚信,不讲尊严,不讲人权,不讲法制。轻信“法轮功”的谣言,放纵“法轮功”造谣,不仅仅损害中国的形象,而且也会有辱自身,甚至沦落到被“法轮功”当作廉价的工具加以利用的可悲境地。


  二、造谣惑众是“法轮功”的惯用伎俩


  “法轮功”制造“苏家屯集中营”这样的谣言并不是第一次,也绝非偶然。造谣惑众、欺骗世人是“法轮功”的一贯做法。


  “法轮功”邪教组织的头目李洪志本人,就是靠说谎欺骗、造谣惑众起家的。李洪志曾将自己的出生日期由1952年7月7日改为1951年5月13日,因为这一天是中国农历四月初八,相传佛祖释迦牟尼的生日也是中国农历的四月初八,他便以此自称是“释迦牟尼转世”。李洪志还穿上在商店买的戏装,伪造拍摄了一张“打坐莲花”的“法像”,卖给“法轮功”人员,让他们把自己作为“宇宙最大的神”来膜拜。
李洪志编造了大量的谎言和歪理邪说来欺骗“法轮功”人员。比如,他说人类已经毁灭了81次,地球很快又要爆炸,要靠他来阻止地球爆炸;他说地球是宇宙的垃圾站,美国是地球上最大的垃圾场,只有练“法轮功”才能逃离;他说全人类他都能管,宇宙再大也没有他大;他不允许“法轮功”人员信仰宗教,说宗教是误人的,一切都是他安排的,甚至希特勒屠杀犹太人都是天象变化的结果;他妄称“科学是外星人强加给人类的”,计算机是外星人发明的用来控制地球人的,并称科学是邪教;他说“法轮功”人员不能看病吃药,“真正练功的人没有病”,“练了法,汽车撞不死”;他说练“法轮功”必须放弃一切,“放下生死便是神”,他要给人类带来一个壮举,“让所有弟子圆满时带着身体飞天”;他说不让练“法轮功”的人都是魔,其中“大逆之魔就是该杀的”,而“法轮功”人员可以在伤害了亲人之后再回报他们。


  李洪志依靠造谣、谎话、歪理、邪说,对“法轮功”人员实行精神控制,造成大量的“法轮功”人员无辜死亡。其中,1000多名“法轮功”练习者按照李洪志的要求拒医拒药而死;几百名练习者自残、自杀;30多人无辜被“法轮功”痴迷者杀害。鉴于“法轮功”邪教组织严重侵犯人权和其他违法犯罪情况,中国政府依法于1999年将其取缔,对李洪志等刑事罪犯进行通缉。


  李洪志逃到美国后,“法轮功”不仅没有改邪归正,而是更加疯狂地与中国政府为敌,变本加厉地造谣、滋事,以掩盖自己的罪行、诋毁中国政府。近年来,“法轮功”制造并传播了大量谣言,这里举几个典型例子。


  比如,2001年1月23日,7名“法轮功”人员按照李洪志“放下生死”、“追求圆满”的要求,在北京天安门广场集体自焚,造成2人死亡、3人重伤致残。死者均为女性,其中一人年仅12岁。这一事件令世人震惊。事件之后,中国政府全力救治几名幸存者。但在美国的“法轮功”总部却公开否认自焚人员是“法轮功”练习者,并造谣说这一事件是中国政府策划的。对此,该自焚事件当事人极其愤怒,公开出面予以揭露。自焚事件的主要策划者王进东的女儿在2002年联合国人权会上,以其父母及自身练习“法轮功”后的悲惨经历对“法轮功”造谣进行了驳斥。


  比如,2003年5月,“明慧网”大肆炒作“重庆大学女研究生魏星艳被看守所民警强奸事件”。此事经我有关部门查实,重庆大学根本就没有“魏星艳”其人,更没有“重庆大学女研究生魏星艳被看守所民警强奸事件”。这是一名“法轮功”人员按照“法轮功”的指令,借他曾经在另一个省接触过的一名色情女郎之名,编造出来的一个谣言。对此,重庆大学曾公开辟谣。新闻媒体也曾公开报道此事,以事实批驳了“法轮功”的谣言。


  又如,2004年8月,“明慧网”大肆炒作“湖北法轮功人员廖元华在监狱遭受酷刑”事件,并刊登了17张照片配以文字说明,诬称该省范家台监狱用30种“酷刑”“迫害”廖元华。此事经我公安机关调查,是湖北省武穴市的“法轮功”人员廖元华根据“明慧网”的指令,伙同他人密谋策划,在廖的住室及市郊的一个砖瓦厂内,伪造了廖遭受30种酷刑的场景,自己拍摄成照片并经过电脑技术处理,传发给“明慧网”进行炒作。参与此案的廖元华等5名犯罪分子均被抓获,证据确凿,5名案犯都供认不讳。对此,中国的新闻媒体也曾详细报道,予以揭露。


  再如,2005年11月,“法轮功”“大纪元时报”抛出了“九评共产党”的系列文章。此后,“法轮功”的媒体一哄而上,大肆炒作所谓“退出中国共产党”活动。且不论“九评共产党”系列文章中的内容,完全是颠倒黑白,造谣诬蔑。单就“退党”一事,就可以看出“法轮功”简直把制造谣言当作家常便饭,是多么的随心所欲。按照“法轮功”的说法,自2004年12月3日起始,到2006年4月底,宣布“退党”的人数已达1000多万。那么,这1000多万人的数据是怎么来的?这1000多万人都在哪里?统计数据应该是科学调查的结果,而“法轮功”的“退党”数据靠的是信口胡编。那还不是随心所欲地可以胡乱编造吗?况且,这样一个海量的数据,谁又能去调查证实?“法轮功”怎么不解释一下,为什么已经有1000万党员退出的中国共产党领导下的中国,经济发展蒸蒸日上、社会安定、人民团结?中共一共有党员7000万,按“法轮功”的说法,现在七分之一已经退党,谣言照这样造下去,7000万党员要不了多久就退完了。“法轮功”就是这样,管你合不合理,管你信不信,我的谣言只管造。“法轮功”就是如此荒唐、无耻。


  三、“法轮功”为什么要不断造谣


  “法轮功”造谣的目的有三个:


  (一)转移视线,掩盖其侵犯人权、残害生命的历史和本质。在被中国政府取缔前,“法轮功”就造成了大量的人员死亡、大量的家庭破裂。“法轮功”被依法取缔后,仍然有一些“法轮功”人员无法摆脱李洪志的精神控制,自杀、杀人或拒医拒药而死(附案例)。“法轮功”需要不断制造并散布谣言,用谣言吸引世人的注意,企图使世人看不到或淡忘“法轮功”的害人本质和作为其害人根源的李洪志歪理邪说。


  (二)骗取同情。“法轮功”编造的谎言,基本上都同人权有关。他们通过这些编造的“法轮功”人员被迫害的故事,将自己从侵犯人权的害人者改头换面打扮成受害者,企图骗取西方国家政界和民众的同情,以便他们在当地生存、发展。


  (三)为少数不明真相或偏听偏信的西方人士提供攻击中国的借口。


  基于以上事实,我们郑重地提请关心中国的朋友们,对“法轮功”的“明慧网”、“大纪元时报”、“新唐人电视台”等媒体的宣传,要保持警惕。要通过各种渠道,多了解事情的真相,千万不要上“法轮功”的当,不要被它的谣言所愚弄,更不要被“法轮功”所利用。我们也要求贵国政府,对“法轮功”以毫无根据的谣言为借口对我使领馆进行骚扰的行为加以管制。毕竟,言论自由是以事实和法律为前提的。

Why does falun Gong push 'Sujiatun organ harvesting allegation'?

The so called "harvesting organs alive" propagandized by Falun Gong was just a part of its strategy of deceit. In March of this year, Falun Gong began to propagandize the rumor of "Sujiatun Concentration Camp". Falun Gong claimed that several thousand Falun Gong practitioners were detained in a hospital in Sujiatun district of Shenyang city in Liaoning province, and the organs of most of the practitioners were harvested when they were still alive and their bodies were burned afterward. Subsequently, Chinese government, American embassy in China and some foreign and domestic media investigated the accusation, which was proved to be a complete lie. After the Sujiatun rumor was disclosed, Falun Gong began to transfer the focus of rumor and claimed that there were a lot of so called "live harvesting organs" phenomena in other regions of China. The following are the related materials of the Sujiatun rumor.

The cause and the result of the "Sujiatun Concentration Camp"

In the early March this year, the Falun Gong organization, whose headquarter was in America, deliberately proposed a new lurid rumor, the so called "Sujiatun Concentration Camp Incident" through its two media, "Minghui Net" and "Epoch Times". Falun Gong claimed that there was a concentration camp in Sujiatun District of Shenyang City in Liaoning province, in which there were more than 6000 Falun Gong practitioners detained, and two thirds of them were already dead. Their bodies were burned in the cremator of the concentration camp after their organs were harvested, which were sold illegally to domestic and foreign markets.

Then, surrounding the "Sujiatun Concentration Camp", Falun Gong organization magnified and boosted the rumor without restraint. They canvassed for politicians and publicly held "demonstrations to protest" in some countries, and made disturbances in front of Chinese embassies or consulates in these countries. In a word, they took use of every kind of method. What was especially despicable? On April 20, Wang Wenyi, a reporter of "Epoch Times" of Falun Gong made troubles on the spot by raising this rumor, in the welcoming ceremony held by American government for Chinese president Hu Jintao, which ashamed President Bush and was regarded as a "great embarrassment" (CNN) by some American mainstream media.

Falun Gong was good at fabricating rumors, which was a common thing for Chinese people and no one believed them. However, some people were still cheated easily in foreign countries. As to the rumor of "Sujiatun Concentration Camp", some western people believed it was a truth. Media and politicians of some countries blamed China because of a rumor fabricated by the Cult Falun Gong under the condition that they knew nothing about the truth. Some parliament members in some countries even asked their governments to protest against Chinese government. Actually, there was no need to refute such a ridiculous rumor. However, since there were some people who believed it without verification for various reasons, it seemed that we should disclose the essence of Falun Gong's rumor completely and allow people to see it clearly.

I. "Sujiatun Concentration Camp" was a fairy tale

The so called "Sujiatun Concentration Camp" was just a rumor fabricated by Falun Gong organization. At the time the rumor was fabricated, it was full of contradictions. Therefore Falun Gong had to change the story for many times, but the more it tried to hide, the more it exposed.

At the beginning, Falun Gong claimed in its report that the "concentration camp" was surrounded by wired wall of three meters high, in which a large amount of bodies were burned ceaselessly. People with right judgment knew it was a deceit at the first sight. Why did no one know and report this large-scale "concentration camp" with the wired wall of three meters high for a long time in the urban Shenyang city in which eight million citizens lived? Since the deceit was so uncanny that it was questioned by many people when it was fabricated, Falun Gong changed its story soon. Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine (which was generally called Sujiatun Thrombus Hospital) became the "concentration camp" and Falun Gong publicized the photos of the hospital and the so called "cremator" in the hospital. By doing so, the place was given, but there were new contradictions. Because Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine was a hospital with fame, many patients from foreign countries came here to cure their illnesses. Everyone knew that the hospital only owned 300 sickbeds. There was no way for the hospital to accommodate more that 6000 people, even the hospital denied to treat any patient. Then, Falun Gong corrected itself by claiming that more that 6000 people were detained in the basement of the hospital, but in fact there was no basement in the hospital. As to the "cremator" publicized by Falun Gong, it was actually the boiler room of the hospital, the main function of which was for heating and sanitizing. The boiler room had many bright windows, through which one can see the lawn outside the window. The lawn was a public one and neighboring citizens took a walk here all day long. How did the hospital secretly, ceaselessly, abundantly burn bodies with such kind of facility in such a place? As to the rumor of "harvesting organs and illegally selling to domestic and foreign markets", it was a complete lie. People may ask: whose organs were harvested? In which hospital were their organs harvested? Who did the operations? To whom the organs were sold? If organs of thousands of people were harvested and sold out, why can't Falun Gong answer even one of the above questions? Since the deceit were too uncanny, even Wu Hongda, who lived abroad and called himself an anti-Chinese government "democratic activist" and an expert of "the issue of Chinese labor education", could not tolerate and wrote publicly to American Parliament to deny the authenticity of the deceit.

As regard to the Falun Gong rumor,the Chinese authorities concerned had refuted it for many times. The direct victim of the rumor, Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine, refuted the rumor and clarified the facts in its website "China thrombus disease research Net". In April 4, the spokesman of Chinese Foreign Ministry refuted the rumor of Falun Gong when answering the question raised by a AP reporter. In April 12, the government of Sujiatun District and Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine held a news conference in State Council Information Office of the People's Republic of China and denounced Falun Gong's despicable behavior of fabrication. They announced seriously that they would welcome domestic and foreign media and any person to review on the spot in Sujiatun District.

After Falun Gong fabricated the rumor, many domestic and foreign media went to Sujiatun and made live interviews. For example, in March 24, China News interviewed Sujiatun District and Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine; in March 31, NHK of Japan, Phoenix TV of Hong Kong, Takungpao of Hong Kong interviewed the hospital on the spot. In its report, Phoenix TV pointed out definitely, the secret "concentration camp" claimed by Falun Gong did not exist at all. In the news conference of State Council Information Office of the People's Republic of China in April 12, eleven domestic and foreign media, including CNN, Washington Post, AP, Reuters, Singaporean Zaobao, Hong Kong Phoenix TV and Japanese ASAHI made live interviews, and all of the media reported the information that the Government of Sujiatun District and Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine refuted the rumor of Falun Gong with facts. The headline of Reuters' report was, "China denounced Falun Gong's report of 'concentration camp'."

The officials of American embassy and consulates in China visited Sujiatun District twice. In March 22, an official from American consulate in Shenyang visited Liaoning Center for Treatment of Thrombus Using TCM and Western Medicine. She praised the environment and medical condition of the hospital and said she will introduce the hospital to her friends in America. Later, AP interviewed American embassy in China. According to the  AP report, a spokeswoman of American embassy in China expressed, "According to all the information we have been able to obtain thus far, the site is functioning only as a hospital. In April 14, Mr. David A. Kornbluth,the consul general of American consulate in Shenyang and two officials from the embassy made a detailed visit to the medical center which lasted for 3 and half  hours. They visited all the facilities of the hospital, including pharmacological laboratory, Operating room, the storehouse of the eatery, Garage, Garbage Room, Boiler, Chimney and Archives room, and they also visited the neighboring residential areas. In April 14, American State Department released a report regarding with the two investigations. The report claimed, "We found no evidence that the site is being used for any function other than as a normal public hospital."

Fact proved that the so called "Sujiatun Concentration Camp" was a fabricated story. Falun Gong had its inclement intentions by fabricating such a story. Firstly it wanted to bring shame on Chinese Government by confounding right and wrong and by deceiving people. Secondly it wanted to disturb the visit of Chinese president Hu Jintao to America and harm the relationship between China and America. In April 20, Wang Wenyi, the reporter of "Epoch Times" made troubles in the White House by raising the issue of Sujiatun incident, which was a designed action of Falun Gong. In a civilized and legal society like America, the action of Wang Wenyi was defiance against civilization, human dignity and law. Her action violated American law and she deserved punishment. However, "Epoch Times" and Wang Wenyi herself didn't take it as a shame after the incident. Moreover, they spread the rumor of Sujiatun Concentration Camp without restraint. All these showed clearly that "Epoch Times" was not a decent media at all, and its reporters didn't have basic professional moral and expertise. People of insight should realize that  Falun Gong paid no attention to morality, honesty, dignity, human rights and legal system. Believing the rumor of Falun Gong and giving loose to the rumor of Falun Gong not only harms the image of China, it may also bring disgrace to yourself, and you may face the miserable circumstance of being used by Falun Gong as a cheap tool.

II. Deluding people by fabricating rumors was the habitual trick of Falun Gong

It was not the first time that Falun Gong fabricated rumors like "Sujiatun Concentration Camp", and it was not an accidental incident. Deluding people by fabricating rumors was the habitual trick of Falun Gong.

The ringleader of the cult was Li Hongzhi, who promoted his cult by deluding people with lies and rumors. Li Hongzhi changed his birthday from July 7, 1952 to May 12, 1951 because the latter was April 8 in Chinese lunar calendar, which was the birthday of Sakyamuni in legend. Then he called himself "the reincarnation of Sakyamuni". Li Hongzhi also wore a theatrical costume he bought in a store and took a "Fa picture" of "sitting cross-legged on a lotus flower". He sold the picture to Falun Gong practitioners and asked them to worship him as "the greatest god in the universe".

Li Hongzhi compiled a lot of frauds and heresies to cheat Falun Gong practitioners. For example, he said human being had been destroyed 81 times, the earth was to explode soon and only he was able to stop the explosion of the earth; he said the earth was the garbage station of the universe and America was the biggest refuse dump in the earth, and people could get away from it only by practicing Falun Gong; he said he could control the whole human being, and he is even bigger than the universe; he didn't allow Falun Gong practitioners to believe in religion and said all religions were misleading people, everything was arranged by him and even slaughter of Jews by Hitler was the result of changing astronomical phenomena; he claimed "science is what the ET imposes on human being", computer was what the ET created to control human being, and science was cult; he said there was no need to take medicine for Falun Gong practitioners, "genius practitioner will not get sick", "practitioners will not die even a car strikes them"; he said practitioners of Falun Gong should abandon everything, "you will become a god if you do not care about life and death", he would bring a great miracle to human being by "allowing all practitioners to be raised to the heaven with their bodies when they obtain consummation"; he said people who did not allow others to practice Falun Gong were devils, among them "those regicidal devils should be killed", and Falun Gong practitioners could rebound upon their relatives after hurting them.

Li Hongzhi mentally controlled Falun Gong practitioners by rumors, frauds and heresies, which caused a lot of Falun Gong practitioners' deaths. Among them, there were more than 1000 Falun Gong practitioners died because of denying medical treatment or medicine as demanded by Li Hongzhi; hundreds of practitioners committed suicide; more than 30 innocent people were killed by Falun Gong obsessed practitioners. Given to the human rights abusing and other illegal and criminal situation caused by the Cult Falun Gong, Chinese government banned it in 1999 according to the law and Li Hongzhi and some others were listed as the wanted criminals.

After Li Hongzhi fled to America, Falun Gong didn't give up evil and return to good, it opposed Chinese government even worse and fabricated rumors and made troubles in order to cover up its crimes and defame Chinese government. In recent years, Falun Gong fabricated and distributed a lot of rumors, here are some typical examples.

On January 23, 2001, seven Falun Gong practitioners collectively burned themselves in Tian'anmen Square of Beijing according to Li Hongzhi's demands of "paying no attention to life and death" and "pursuing consummation", which caused two deaths and three severe injuries. All the decedents were female and one of them was only 12 years old. This incident startled the whole world. After the incident the Chinese government tried best to cure the survivals. However, Falun Gong headquarter in America publicly denied the self-burners were Falun Gong practitioners and claimed that the incident was designed by Chinese government. As to this, those who attended the self-burning incident were very angry and disclosed it publicly. Wang Juan, The daughter of the main designer of the self-burning incident Wang Jindong refuted the rumor of Falun Gong with the miserable experiences of her parents and herself after practicing Falun Gong in the UN Human Rights Conference in 2002.

In May 2003, "Minghui Net" sensationalized without restraint that "Wei Xingyan, a female post graduate student of Chong Qing University was raped by a policeman of the detention house". After the investigation by the related authority, there was no student named "Wei Xingyan" in Chong Qing University, and the incident of "rape of Wei Xingyan" was a fabricated story. Actually, in accordance with the direction of Falun Gong, a practitioner who knew the name of a woman who sold her sex in another province, and he fabricated this rumor. Therefore, Chong Qing University refuted the rumor publicly. Media also publicly reported the incident and refuted the rumor of Falun Gong with facts.

In August 2004, "Minghui Net" sensationalized without restraint the incident of "Liao Yuanhua, a Falun Gong practitioner from Hubei province was severely tortured in prison". The Net made public 17 photos of tuture together with the  explanation words and accused that Liao Yuanhua was tortured by 30 different kinds of "excruciations" in Fan Jiatai prison in Hubei province. After investigation of police authority, the fact was that Liao Yuanhua, a Falun Gong practitioner in Wuxue city of Hubei province forged 30 kinds of scenes of tortures in the house of Liao and a tile factory in the city suburbs together with others in light of the direction of "Minghui Net". After taking photos of these scenes, he polished these photos with computer and passed them to "Minghui Net". Liao Yuanhua and other four criminals involved with the case were arrested. Since the evidences were irrefutable, the five criminals confessed without concealing anything. Chinese media reported and disclosed the case in detail.

In November 2005, "Epoch Times" of Falun Gong released the series articles of "Nine Commentaries on CCP". After that all the media of "Falun Gong sensationalized the so called "quitting the Party" activity without restraint. There was no need to comment on the contents of the series articles of "Nine Commentaries on CCP", which were just rumors and insults. Just consider the issue of "quitting the Party"; we can realize that Falun Gong regarded fabricating rumors as potluck without restraint. According to the words of Falun Gong, there were more than 10 million people who had "quitted CCP" since December 3, 2004 to late April, 2006. Then, where the statistics of 10 million came from? Where were the 10 million people? Statistics should be a result from scientific investigation. However, Falun Gong  statistics of "quitting the Party" were just fiddlesticks. Moreover, who can investigate and verify such a big number? Why Falun Gong didn't give an explanation that China under the leadership of CCP, with 10 million members quitted, could still enjoy a rapid developing economy, stabilize society and unite people? CCP has 70 million party members. According to the words of Falun Gong, one-seventh of CCP members have quitted the Party, then in a forseeable future, all of the 70 million members would quit the Party altogether. This was the style of Falun Gong. No matter it was reasonable or not and no matter you believed it or not, Falun Gong just fabricated its rumors. Falun Gong was just as ridiculous and impudent as this.

III. Why Falun Gong fabricated rumors ceaselessly

They had three objectives:

1) To transfer focus and cover up its history and essence of violating human rights and killing people. Before Falun Gong was banned by Chinese government, it had caused a large amount of deaths and family breaking up. After Falun Gong was banned according to the law, a lot of Falun Gong practitioners still could not break away from the mental control of Li Hongzhi and committed suicide, killed others or died because of refusing medical treatment (refer to the cases attached). It's a necessity for Falun Gong to fabricate and distribute rumors ceaselessly so as to attract people's attention by rumors and to prevent people from realizing or make them forget its evil essence and the heresies of Li Hongzhi, the poisonous source.

2) To cheat people's sympathy. Almost all the deceits fabricated by Falun Gong were related to human rights. They changed their status of a criminal who violated human rights to a victim by fabricating Falun Gong practitioners' stories of being persecuted, in hope of cheating sympathies of western politicians and people so as to survive and develop in those countries.

3) To provide excuses of attacking China for some westerners who don't know the truth or who are biased.

Given to the above facts, we cordially remind friends who care about China to be cautious with the propaganda of Falun Gong's media, such as "Minghui Net", "Epoch Times", "New Tang Dynasty TV". You should try to understand the truth from various channels and do not be cheated by Falun Gong, fooled by its rumors and utilized by Falun Gong. We also request your government to restrict Falun Gong's activities of disturbing our embassies and consulates with baseless rumors. After all, the precondition of freedom of speech should be facts and laws.

(China Association For Cultic Studies)

分享到:

好书推荐