首页>凯风专区>凯风精粹
2007,法轮功的败落年(上)(中英对照)
作者:钟国兴 · 2007-12-31 来源:凯风网

  一年前,凯风网的一篇《2006,法轮功的伤心年》,历数2006年法轮功“十大败绩”,让普天下多少人欢喜,又让“大法”中几许人伤心。

  光阴似箭,日月如梭。一年过去了,人们欣喜地看到,2007年的法轮功,反华反共闹剧虽然不断,但内外交困之境却是更甚。国人唾弃,洋人鄙夷;外部失利,内部倾轧;弟子失和,教主失信。又是一年伤心事,江河日下奈若何。时至今日,法轮功岂止是伤心,而是一步步走向败落。

  盘点2007年,本网总结出法轮功在海外“十大败绩”,与诸君共享,并立此存照,以为史证。
  
  一、“三退”天文数字的背后——无法收场的谎言
  
  2005年1月12日,法轮功大纪元发表“郑重声明”,提出:“所有参加过共产党与共产党其他组织的人,赶快退出,抹去邪恶的印记;一旦谁对这个魔教清算时,大纪元储存的记录可以为声明退出共产党和共产党其他组织的人作证。”从此,法轮功以鬼神恐吓人们退出共产党、共青团、少先队的闹剧开场。“三退”,成为法轮功由邪教组织演化为以邪教方式进行活动的反动政治组织的重要标志。

  截止2007年底,大纪元公布的退党数字已超过3000万。正当法轮功为自己制造的“三退”天文数字得意忘形的时候,越来越多的人开始揭露“三退”的内幕。2007年11月,网友“枯藤”在大纪元退党声明网站,用12个宠物名称声明退党,大纪元很快发表了这个子虚乌有的“退党声明”。随后“枯藤”在草色新语论坛发表了《一不小心,俺把狗狗猫猫给退了》,并附上原“退党声明”的网络链接和大纪元颁发的退党证书,以切身经历证实了“三退”虚假造谣的真面目。网友“诙谐老人”为一试“退党”的真伪,从2006年5月开始,先后用多个化名登陆法轮功退党网站,杜撰《退党声明》108份,结果该网站全部接受,居然还有大部分被公布在《退党声明精选》里。江苏省靖江市64岁的法轮功练习者陈秀芳坦陈自己编造2000多人退党名单的经过。一名叫胡明的法轮功人员累计向明慧网发送了9000余人的“三退”声明,其中一部分是已经死去的亲友,包括早已过世的祖父,绝大多数是搜集来的毫不知情者的名字。如此等等,不一而足。

  2007年7月15日中共中央组织部公布,2002年至2006年,全国共发展党员1185.9万名,平均每年发展党员237.2万名,全国党员人数达7239.1万。

  法轮功的“三退”本来就是一场政治巫术游戏,李洪志心里明白,法轮功的那些头头脑脑们心里明白,普通大众更是一开始就明白,而法轮功的那些痴男信女们迟早也会明白。3000万的惊人数字,法轮功还能继续编下去吗?进将如何,退又将如何?无论进退,法轮功都已经无法收场。
  
  二、抵制奥运不得人心——螳臂当车不自量力 
  
  2007年8月9日晚,在希腊市中心广场,几十名身穿“黄马褂”的法轮功人员在几乎同等数量的希腊警察的严密监视下和莫名其妙的眼光注视下,用前来捧场的几名“民运”临时提供的一只打火机,在风雨中几经湮灭后,点燃了一个人们至今都看不明白是什么模样的火把。随后,法轮功宣称:抵制中国举办奥运会的“人权圣火”已经点燃。4个多月来,尽管法轮功竭尽所能拼命鼓噪,但用打火机点燃的所谓“人权圣火”屡遭白眼,所到之处,除了几个穿黄色练功服的法轮功练习者以及那几位铁杆民运盟友之外,应者寥寥。至今没有一个国家的奥委会组织和一名现役运动员出来“响应”。就连法轮功的职业吹鼓手、加拿大政客大卫·乔高也不得不承认:“不可能有任何政府会加入抵制行列。”

  北京举办奥运会,得到了全世界大多数国家和爱好和平人士的支持。北京奥运会将成为历史上参加国家和地区最多的一届奥运会。对此,法轮功充满了仇恨和恐惧。他们对于欧美国家不支持他们抵制奥运的做法深为不满,更有许多支持北京奥运会的各国人士,受到了法轮功的辱骂,甚至诅咒。

  ---8月24日开始,希腊爆发大规模山林大火,引起各国媒体的广泛关注,并对因火灾给希腊民众带来的不幸与灾难表示同情。但法轮功媒体却幸灾乐祸,公开造谣说,采集奥运圣火仪式的地方已被彻底烧毁,并声称这场大火“藏着某种天意,与将于明年举办的倍受争议的中共奥运一定存有某种内在的联系”,并不惜编造“希腊诸神不惜以一场世纪大火的人间代价,最终断毁北京奥运的圣火源头”的谎言来欺骗世人。

  ---9月6日,世界著名男高音歌唱家帕瓦罗蒂因病去世,在人们对这位伟大的艺术家表达哀思之际,法轮功媒体却大肆咒骂,称帕瓦罗蒂之死,是“神对他的惩罚”。究其原因,就是帕瓦罗蒂曾公开支持北京举办奥运会。

  ---9月9日,美国总统布什参加2007年上海举办的夏季特殊奥运会的火炬传递跑美国段活动,并表示“迫不及待地接受胡锦涛主席邀请他参加北京奥运会”,承诺:“2008年,我来北京看奥运会。”这对法轮功来说无疑于当头一棒,他们随即表示了强烈不满,并大声斥责道“总统先生,你究竟要干什么?”

  举办奥运,是中国人的百年期盼;办好奥运,是炎黄子孙的共同愿望。任何组织或个人以任何名义抵制奥运都不得人心,都必将失败。

  三、活摘器官报告遭遇破产——搬起石头砸自己的脚

  2006年3月,法轮功抛出了所谓的“苏家屯集中营事件”,由于谎言扯得太大,很快被世人戳穿。之后,法轮功请出两个加拿大人继续编造和传播这个谎言,一个是大走私犯赖昌星在加拿大的辩护律师,另一个是死硬反华分子。他们于该年7月抛出了一份所谓的“调查报告”,继续谎称沈阳苏家屯一家医院活摘了数以千计的法轮功学员的器官。之后,他们“周游列国”,四处传播这一谣言,诋毁中国,并煽动“抵制奥运”。但是,却遭到国际上的一致驳斥。

  ---美国驻华使馆、领事馆实地参观后,公开声明不存在“集中营”;

  ---包括美联社、路透社、BBC、CNN在内的西方诸多主流媒体,都发布了澄清事实的消息。

  ---香港凤凰卫视派出记者对苏家屯实地采访,播出了《对大卫“调查报告”的调查》专题片,把法轮功驳得体无完肤。

  ---加拿大主流媒体《渥太华公民报》记者在中华医学会的邀请下来华采访后,于8月9日、11月24日和25日在该报发表三篇质疑器官移植的文章,认为整个事件“可能是被故意捏造出来的”。

  ---印度加尔各答外科医生Rambodoc在博客上发表文章《法轮功走入歧途了吗?》,从医学专业人士的角度对法轮功炮制的“受迫害”图片的真实性提出质疑。文章认为,有些图片与文字中描述的伤害情形并不一致,“从医学上将简直就是无稽之谈”。Rambodoc曾就图片的真实性咨询过美资深外科医生肯尼思·马托克斯(Kenneth Mattox)等医学专业人士,结论均认为图片是捏造的。

  法轮功这群反华反共的乌合之众也太低估了世人的智慧。

  四、挑战各国法律——赔了夫人又折兵

  无视法律,侵害公众利益,是世界上一切邪教的共同特征。法轮功不仅违反中国的法律,而且无视其它国家的法律。

  ---大法徒新加坡藐视法庭被监禁。1月22日,新加坡法庭对6名“法轮功弟子”在去年10月在乌节路“无准证集会”案开庭审理。审判开始,6名弟子全都背对着法官耍“神仙脾气”。当新加坡警方证人接受主控官夏宏俊询问时,大法徒的表现就更匪夷所思了,竟然齐声背诵起李大师的“经文”来,让审判无法进行。法官大声喝令6名被告立即停止“念经”,但大法徒哪会把法官放在眼里。法官当庭宣布6名法轮功信徒“藐视法庭”,全部监禁2天,不准上诉,不准探监,径直押赴牢房。

  ---旧金山中华总商会拒绝法轮功参与农历新年游行得到法院支持。2月7日,加州旧金山市高等法院裁定,接受州政府资助的中国新年游行活动拒绝法轮功练习者参加并非是对法轮功的歧视。高级法院法官Patrick Mahoney支持城市人权委员会做出的调查结论,认为中华总商会拒绝法轮功参与游行活动在其权限之内。为了庆祝中国猪年的到来,耗资八十万美金的游行于3月3号在旧金山市中心举办。市政府出资七万七千美金,并提供活动的安全保障。这是继2006年之后法轮功第二次被拒绝参与新年游行,理由是法轮功练习者曾违反了此类游行禁止政治活动的原则,在游行过程中散发反对中国政府的资料。

  ---诬告渥太华老联会案败诉。10月,针对法轮功诬告渥太华老联会案,加安省高等法院渥太华地区法院裁定安省人权委员会败诉,极大地鼓舞了渥太华地区爱国侨社与法轮功斗争的信心。

  ---强行参与印度尼西亚雅加达市庆典遭查禁。7月7日晚,印度尼西亚雅加达市为庆祝建市480周年举办市庆活动。法轮功未经允许擅自闯入游行队伍,被现场警察强力制止。法轮功大量横幅、乐器也被没收。

  ---法轮功泰文版“九评”被泰国政府查禁。11月,泰国公安及出版管理部门颁布命令:根据泰国《印刷管理条例》规定,禁止在泰国售卖、散发法轮功“九评”及其宣传品,并没收现有印刷品。泰国政府部门之所以查禁“九评共产党”,是因为法轮功宣扬的“九评”严重扭曲事实,篡改中国历史,可能会给泰国民众造成误解,给中泰传统友谊带来消极影响。同时,由于李洪志的法轮功打着佛教的旗号,贬低佛教及佛祖释伽牟尼,当地不少民众担心可能会对泰国这个传统的佛教国家产生危害,最终危及泰公共秩序和社会风气。无独有偶,在2006年5月泰国卫塞节上,国际佛教大会发表宣言,明确指出:“法轮功违背佛教的基本教义”,正式宣告法轮功为邪教。

  五、境外媒体异军突起——口诛笔伐法轮功

  2007年,境外媒体异军突起,发表了一系列揭批法轮功的文章,给予法轮功以沉重打击。他们对法轮功问题的报道更趋理性,披露了大量关于法轮功的负面信息。

  ---1月17日,加拿大CBC电视台播发了《中国大使馆:中国新年晚会只不过是法轮功的宣传》的新闻,转述了中国驻加大使馆的观点,并援引了一位华人的来信,该信说:“看了法轮功的新年晚会,我感觉到上当了。”

  ---2月5日,美联社刊发文章,指出《大纪元时报》是法轮功的传声筒。

  ---2月9日,《华侨时报》推出“正义特刊”第三期,呼吁海外华人华侨行动起来,告诉法轮功,世界上绝大多数的人跟他们不一样。

  ---2月14日,美联社发表文章《法官拒绝法轮功参加旧金山春节游行》,报道了旧金山高级法院维持旧金山市人权委员会做出的裁决,即不允许法轮功参加新年游行是中华工商总会的权利。

  ---3月2日,纽约太阳报报道,法轮功对中国使馆发起了诉讼,但是法轮功很难拿出有利的证据。

  ---6月、7月和8月,韩国基督教会连续3个月在其《邪教与异端》杂志6、7、8月号上发表系列文章,用大量的篇幅,翔实的材料揭露法轮功罪行本质,并认定其为邪教。他们呼吁韩国国民抵制法轮功,不要上当受骗。法轮功闻讯后,引起了内部的极大恐慌。他们不敢公开应战,而采取了威胁、恐吓、秘密收购杂志等办法,企图平息上述文章对法轮功的打击。

  ---6月,荷兰媒体报道,法轮功成员隆隆(译音)去年10月杀人并将受害者尸体“烹炸”,这一恶性案件被称为“荷兰历史上极为罕有的事件”。海牙法庭6月22日裁定,这名涉嫌“杀人烹尸”的男子因患有精神病而被判接受强制精神治疗。媒体称,疑犯2003年8月到荷兰之后迷上了法轮功,常常在家中静坐练功,期间幻想和偏执倾向越发明显。疑犯供认,他脑中有一种精神力量向他传达了“杀人”任务,而肢解尸体并油炸煎炒则是要将死者灵魂彻底从其肉体中驱赶出去。荷兰《公共日报》报道,疑犯行凶之前曾经向法轮功功友征询是否可以杀死受害人。

  ---10月30日,澳大利亚媒体报道了墨尔本市市长苏震西拒绝法轮功阻挠北京奥运的所谓“人权圣火”进入的消息。

  ---11月11日和11月17日,美国《加州威特每日新闻报》和《洛杉矶时报》分别客观报道了加利福尼亚州帕萨迪纳市拒绝法轮功关于制止奥运花车游行的抗议,以及法轮功要搞“人权圣火”游行的提议。该市警察局还警告法轮功组织不要轻举妄动。合众国际社也以《帕萨迪纳市拒绝批评中国》为题,对法轮功阻挠奥运会这一不得人心的行为进行了实事求是的报道。

  ---11月19日,新西兰报联社报道,法轮功企图参加新西兰第一大城市奥克兰的游行连续七年被拒绝。新西兰的著名网站Scoop Politics做了相应报道。

  ---11月25日,新西兰先驱报发表新西兰著名主持人、专栏作家克尔·伍德罕姆(Kerre Woodham)署名文章:《法轮功,请走开!》她从一个母亲的角度,对法轮功企图染指新西兰各地圣诞游行表示鄙视和不满,吁请法轮功远离圣诞游行。 

  ---11月30日,《爱尔兰时报》报道,去年12月8日,在爱尔兰抢劫杀人的法轮功成员沈舒被判处终身监禁,同时因抢劫罪及藏匿枪械判处其10年有期徒刑。杀人犯沈舒搭乘公共汽车到Kilkenny一邮局进行抢劫,32岁的邮政局长艾伦为保护财产被枪杀。这是法轮功成员继荷兰杀人烹尸案后,又制造的一起血案。欧洲许多媒体报道了此案,引起公众再次对法轮功的关注。

  ---由于法轮功臭名远扬,搞舆论霸权,许多境外论坛禁止讨论法轮功话题,BBS 未名空间站版主严正声明“本版严禁讨论法轮功话题,尤其对于大法人士,见一个杀一个,决不手软。”许多法轮功网站也因无人问津而处于瘫痪状态。

2007, the lost year for Falun Gong (I)

One year ago, Kaiwind Net released an article -2006, the Heartrending Year for Falun Gong. The article that outlined "ten major failures" of Falun Gong in 2006, not only greatly encouraged people around the world but also discouraged many "Falun Dafa" believers.

Time flies and the past 2007 witnessed not only Falun Gong making ceaseless anti-Chinese, anti-communist incidents but also its increasing hardship both internally and externally. It was spitted and despised both at home and in foreign countries; it lost ground externally and became discorded internally; conflicts estranged relation between its followers while its unreliable founder disrupted their confidence. What could Falun Gong do with such a heartrending time? As a matter of fact, so far Falun Gong has not just confronted with heartrending time but also gradual declining.

Here we would like to share with the readers "ten major failures" of Falun Gong in its overseas activities and keep it for future reference.

1. Facts behind the enormous figure for "three quits" - falsity hard to be concluded

On January 12, 2005, Epoch Times of Falun Gong released a "serious statement", alleging, "all those who had joined CCP and other organizations related to CCP please quit them ASAP so as to erase the evil marks; once anyone claims to quit CCP and other organizations related to CCP, Epoch Times can testify him with records of fact it archived." Since then, Falun Gong started it farce of instigating people quitting CCP, CCL and Young Pioneer with ghosts and gods. "Three quits" came to be an important sign for Falun Gong to have evolved from a cult organization to a retroactive political organization acting in cult approaches.

By the end of 2007, the number of people quitted CCP released by Epoch Times exceeds 30 million. While Falun Gong was bloating with its fabricated "three quits" numerous figure, more and more people began to disclose the lowdown on "three quits". In November 2007, a rootless "Quitting CCP Statement" with the names for 12 pets written by a webster nicknamed "Withered Vine" (Kuteng) was released without hesitance on Epoch Times website. Later Withered Vine posted on Freshrain Forum an article So Funny that my Pets Quitted CCP. With a hyperlink to the original "Quitting CCP Statement" and the Quitting CCP Certificate issued by Epoch Times, the article revealed the real face of Falun Gong in rumoring "three quits". In order to prove the falsity of "quitting CCP", since May 2006, Webster "a waggery old man" logged on Falun Gong websites for many times with different anonyms and coined 108 quitting CCP statements. All of the statements were accepted by the website while most of which were included in Major Quitting CCP Statements. 64-year-old Falun Gong practitioner Chen Xiufang from Jingjiang City of Jiangsu Province stated that she had coined a list of over 2000 people for having "quitted CCP". A Falun Gong member named Hu Ming had issued "three quits" statement for more than 9000 people, including his relatives that had passed away and many people with no relation to three quits...

According to CCP Central Committee Organization Department statistics release on July 15, 2007, from 2002 to 2006, 11.859 million people joined CCP and number of CCP members reached 72.391 million.

Falun Gong instigated "three quits" is in fact a political wizardry. Li Hongzhi and heads of Falun Gong was quite clear about its real story. The public has been very clear about it from the very beginning and Falun Gong fanatics will certainly understand sooner or later. Can Falun Gong add more stories to the astonishing 30 million fabricated stories? What can Falun Gong do to carry forward such a falsity or retreat from it? In fact, Falun Gong cannot bring it to a proper ending.

2. Sabotaging Olympic Games unpopular

On August 9, 2007, under the strict monitoring of tens of Greek policemen, tens of Falun Gong practitioners in yellow cassock lighted a torch whose shape is still not known to the public with a lighter provided by one of the few "democratic activists" on the Central Square of Greece. After that, Falun Gong declared that the symbolic "Human Rights Torch" against Beijing Olympic Games was lighted. In four months' time, despite that Falun Gong tried any possible means to make an uproar, the lighter lighted "Human Rights Torch" was coldly welcomed. During the Relay, apart from several Falun Gong practitioners in yellow cassock and the democratic activists, there were seldom any people echoed. So far, no official Olympic Committee or active athlete responded to such a Relay. Even the full time trumpeter of Falun Gong, Canadian politician David Kilgour had to admit, "It is impossible for any government to join in the efforts of rejection."

Beijing Olympic Games, which is widely supported by countries and people advocating peace, will be one with the most participating countries and regions in the Olympic history. Falun Gong is very resentful and fearful for such a result. It has been very critical of the European and American countries that didn't support them in rejecting Beijing Olympic Games. Many people who supported Beijing Olympic Games were abused or even cursed by Falun Gong.

---Since August 24, a large-scale mountain forest fire broke out in Greece. When various media objectively reported the Greek fire and expressed sympathy over the misfortune and disaster the Greek public suffered, Falun Gong media, however, crowed over the disaster and spread rumors saying that the place where the Olympic flame is collected was totally destroyed. It also said that the fire "is a providence that certainly has inner relationship with the controversial CCP Olympic Games to be held next year." It even attempted to fool the public with falsity that "Greek gods and goddesses are determined to ultimately destroy the source of Olympic flame for Beijing Olympic Games with the price of a shocking forest fire.

---On September 6, Italian tenor opera singer Luciano Pavarotti died of illness. While people were in grief for having lost such a great artist, Falun Gong wantonly curse Pavarotti, saying that his death "is punishment from God" for reason that Luciano Pavarotti had openly supported Beijing Olympic Games.

---On September 9, in 2007 Special Olympic World Summer Games in Shanghai, U.S president George W. Bush participated in the event celebrating Olympic Torch reaching U.S and said that he was "eager to be invited by president Hu Jintao to watch Beijing Olympic Games" and promised: "I will come to Beijing to watch Beijing Olympic Games in 2008." This was in fact a great shock for Falun Gong, which expressed strong rejection and blamed the president, "Mr. President, what on earth are you doing?"

It is Chinese people's common expectation to hold Olympic Games and their general desire to successfully hold the Game. Any organization or individual that wishes to sabotage Beijing Olympic Games in any excuse are against the will of the public and will certainly fail.

3. Organ harvesting report aborted

In March 2006, Falun Gong fabricated "Sujiatun Concentration Camp". Since the lie was completely out of air, it was soon rejected by the public. Later, Falun Gong asked two Canadian to keep fabricating and spreading the falsity. The two Canadian- one being counsel for smuggler Lai Changxing in Canada and one being a strong anti-Chinese activist -released an "investigation report" in July 2006, claiming that a hospital in Sujiatun of Shenyang City harvested organs from thousands of Falun Gong practitioners. Since then, they traveled around the world to spread such a falsity in an aim of defaming China and instigating to "reject Beijing Olympic Games", which was, however, widely denounced by the international community.

---After a field visit, U.S embassy and consulates in China openly stated that there was no "concentration camp" in Sujiatun.

---Many western mainstream media including AP, Reuters, BBC and CNN released news clarifying the fact.

---Hong Kong based Phoenix TV broadcasted a featured program - David's Report Reexamined after reporters from Phoenix TV visited Sujiatun. The program strongly refuted Falun Gong with undeniable facts.

---Under the invitation of Chinese Medical Association, reporters from Canadian mainstream medium Ottawa Citizen visited China and published on the Paper three reports questioning organ harvesting story on August 9, November 24 and 25, believing that the story "may be intentionally fabricated".

---Rambodoc, a surgeon from Calcutta, India posted on his blog an article: Is the Falun Gong Going wrong? In the article, the author questioned the authenticity of the pictures about "persecution" fabricated by Falun Gong in the eye of a professional surgeon. The author believed that some pictures were inconsistent with injure described. "Medically speaking, this falls close to the category of myth or rubbish". Rambodoc had consulted Kenneth Mattox, a senior American surgeon and other medical professionals, who believed that the pictures were fabricated.

The mob of Falun Gong really underestimated wisdom of the pubic.

4. Failed in challenging laws in various countries

It is the common feature for cults in the world to ignore laws and disrupting public interests. Falun Gong in particular, not only violated Chinese laws, but also ignored legal system in many other countries.

---Dafa disciples were jailed in Singapore for contempt. On January 22, when Singapore court was trying the "illegal assembly on Orchard Road" case of Falun Gong disciples that took place in last October, six Falun Gong disciples turned against the judge to show their contempt. When witness from Singapore Police was being enquired in the court, the Falun Gong disciples began to recite Li Hongzhi's scriptures in chorus, resulting in interruption of court. Although the judge ordered them to stop reciting, the Falun Gong disciples didn't listen to him at all. For contempt, the Falun Gong disciples were sentenced for two days imprisonment.

---The court supported Chinese Chamber of Commerce in San Francisco to have excluded Falun Gong in Chinese New Year's parade. On February 7, San Francisco Superior Court ruled that followers of Falun Gong did not suffer discrimination when the group was barred from marching in a Chinese New Year Parade that received city funding. Superior Court Judge Patrick Mahoney sided with the city Human Rights Commission's conclusion that the Chinese Chamber of Commerce was within its rights to exclude Falun Gong. The city contributes $77,000 of the parade's more than $800,000 budget along with police protection. This year's procession, which celebrates the Year of the Pig, is scheduled for March 3 in downtown San Francisco. This is the second time that Falun Gong was refused to participate in New Year's parade since 2006 for reason that Falun Gong practitioners previously violated the parade's ban on political activity when they handed out anti-China leaflets.

---Lost a lawsuit in bringing a false charge against Ottawa Chinese Newcomers Senior. In October, Ontario Superior Court ruled that Ontario Human Rights Committee lost the lawsuit on Falun Gong bringing a false charge against Ottawa Chinese Newcomers Senior. This greatly encouraged overseas Chinese associations in Ottawa fighting against Falun Gong.

---Prohibited to force into the celebration of Jakarta in Indonesia. In the evening of July 7, a parade was hold in Jakarta to celebrate the 480th birthday of the city. Falun Gong members forced into the parade without permission and were stopped by the police. In the meantime, numerous banners and musical instruments of Falun Gong were confiscated.

---Thai version of Nine Commentaries fabricated by Falun Gong was prohibited by Thai Government. In November, Thai public security and press regulation agency ordered to prohibit selling and spreading Nine Commentaries and other Falun Gong propagating material and confiscate existing presswork in Thailand in light of Thai Press Regulation Rule.

5. Overseas media joined the efforts of denouncing Falun Gong

In 2007, overseas media became a new force in publishing articles denouncing Falun Gong, which seriously shocked Falun Gong. Their reports on Falun Gong got more and more rational and revealed a large number of negative events about Falun Gong

---On January 17, Canadian CBC TV broadcasted a news entitled: Chinese New Year Spectacular "just propaganda": Chinese Embassy. The news retailed view of Chinese Embassy in Canada and quoted a letter from a Canadian Chinese saying, "We went there looking for traditional Chinese culture and a celebration of New Year and it wasn't either of those things, really. In the end, I felt deceived."

---On February 5, an article on AP pointed out that Epoch Times is the mouthpiece of Falun Gong.

---On February 9, La Presse Chinoise published True Magazine Vol. 3, calling on overseas Chinese to take action warning Falun Gong that the majority people are different from them.

---On February 14, article-Judge rules against Falun Gong in San Francisco parade flap on Associate Press gave a report on San Francisco Superior Court siding with the city Human Rights Commission's conclusion that the Chinese Chamber of Commerce was within its rights to exclude Falun Gong.

---On March 2, New York Sun reported that Falun Gong initiated a lawsuit against Chinese Embassy but it could not present any firm evidence.

---On it June, July and August volume, the monthly journal Church-heresy run by Korean Christian published a service of article to confirm the cult nature of Falun Gong with full and accurate material. It called on Koreans to reject Falun Gong and not to be deceived by Falun Gong. The articles caused drastic panic in Falun Gong. They dared not argue openly but trying to appease impact of the articles in ways of threatening, intimidating and buying out the magazine sneakingly.

---In June, media in Netherlands reported a horrifying homicide case-"the rarest tragedy in Dutch's criminal history" committed by Falun Gong practitioner Long-Long G in October 2006. The Hague court of Dutch ruled on June 22 that the accused involved in murder and corpse dismembering should have compulsive mental treatment because of schizophrenia and chronic paranoia. According to local media, the suspect was obsessed in Falun Gong when got to Netherlands in August 2003. Since then he always sat quietly and contemplated at home practicing Falun Gong. In the process of practicing Falun Gong, the suspect's illusion and extremity became more and more severe. As confessed by the suspect, there was certain spiritual force in his brain conveyed him the mission of "killing someone". The reason why he had cut up, deep-fried and baked the corpse was because he tried to expel spirit of the dead out of his body. Public Daily reported that the suspect once looked for other Falun Gong believers before the murder and asked how to kill a person.

---On October 30, Australian Media reported that Mayor of Melbourne John So refused to let Human Rights Torch Relay initiated by Falun Gong with an aim of sabotaging Beijing Olympic Games to enter the city.

---On November 11 and 17, both Whittier Daily News and Los Angeles Times carried out objective reports on the news that Pasadena City of California rejected plan of Falun Gong to reject and harass the Olympic Flowery Vehicles as well its plan of having Human Rights Torch relay. Police of Pasadena also warned the Falun Gong organization not to take any arbitrary action. Associate Press also reported the unpopular attempted of Falun Gong in sabotaging 2008 Olympic Games with an article entitled Pasadena refuses to criticize China.

---On November 19, New Zealand Press Association reported that Falun Gong members' request of participating Auckland's Parade was rejected for the seventh time in seven years. A famous New Zealand website Scoop Politics also carried reports on it..

---On November 25, New Zealand Herald carried out an article: Kerre Woodham: Going, going, Gong written by Kerre Woodham, a famous anchor and columnist in New Zealand. In the article, Kerre Woodham expressed her indignity and critical over Falun Gong's attempting to participate in various Christmas parade in New Zealand and urged Falun Gong to keep away from Christmas parade.

---On November 30, Irish Times reported that Falun Gong practitioner Shu Shen has been found guilty of murdering an Irish postmaster on December 8, 2006. Shu Shen was given a mandatory to life sentence for murder. He was also given 10 years in prison for the robbery of the post office at John's Green, Kilkenny, and possession of a firearm with intent to commit the robbery. Shu Shen killed 32-year-old Alan Cunniffe, after a robbery at a post office in Kilkenny, south-eastern Ireland. This is one more bloody murderer of Falun Gong practitioners after the horrifying murder and corpse dismembering in Netherlands. Many European media gave reports to this case and the public got more concerned of Falun Gong.

---As Falun Gong was notorious in public opinion hegemony, many overseas forum doesn't permit discussion on Falun Gong. MITBBS Proclaimed on its forum: "Falun Gong issue is forbidden on this forum. No Dafa member is allowed." Many Falun Gong website are also collapsing since they are seldom visited.

(Kaiwind, December 31, 2007)

分享到:

好书推荐