首页>凯风专区>凯风精粹
你们都闭嘴!(中英西法俄德对照)
作者:中国反邪教协会 · 2008-04-24 来源:凯风网

  1999年4月19日至23日,一万多名法轮功练习者围堵在天津教育学院门口。几天前,天津教育学院院刊《青少年科技博览》刊登了物理学家、中国科学院院士何祚庥的文章《我不赞成青少年练气功》,文中引用了一个事例,即何先生教导的一个博士生,因痴迷李洪志的言论导致精神分裂。围堵持续了4天。

法轮功练习者非法围攻天津教育学院

  这是法轮功围攻媒体人数最多的一次。自1994年媒体第一次关注法轮功导致练习者死亡和精神失常案例以来,有几十家媒体因为这类报道而遭到法轮功有组织的围攻。
下面列举的,仅仅是遭围攻媒体中的一部分:

  北京电视台;  沈阳电视台;  中国青年报;
  南方日报;   南方都市报;  浙江日报•钱塘周末;
  钱江晚报;   齐鲁晚报;   健康文摘报;
  华西都市报;  南方农村报;  河北政法报;
  新疆经济报;  重庆晚报;   武进日报;
  厦门日报    华商报。

  这些被围攻的媒体,遍布全中国。
  
  1998年6月1日、3日,山东《齐鲁晚报》因刊登《请看“法轮功”是咋回事》等5篇文章,报社被2000多名法轮功练习者非法围攻。

  1998年5月24日,北京电视台在一篇报道中提及一名法轮功练习者精神失常的案例,遭到了数千名法轮功练习者的围攻,电视台被迫将一名编辑人员解职。

  此事发生后,李洪志发表了一篇著名的文章《挖根》——法轮功称之为“经文”——称:“全国各地有一些报纸、电台、电视台……破坏我们大法……这是一个不能忽视的人为的在破坏大法……北京大法弟子采取了一种特殊的办法,叫那些人停止破坏大法,其实没有错。”

  在同一篇“经文”中,李洪志警告那些不参加围攻的练习者:“关键时我要叫你们决裂人时,你们却不跟我走,每一次机会都不会再有。”

  不仅仅是媒体受到围攻。许多研究和披露法轮功问题的人士都受到法轮功的围攻、谩骂甚至恐吓。

  ※ 何祚庥,中国科学院院士、物理学家。他因经常披露法轮功人员非正常死亡等事例,以及批评法轮功的歪理邪说,而被李洪志咒骂为“科痞”,并长期受到法轮功人员的威胁和骚扰。


 
1999年第4期青少年科技博览及何祚庥的文章《我不赞成青少年炼气功》

※ 刀述仁,中国佛教协会副会长。他指出佛教界反对法轮功打着宗教的旗号从事侵犯人权的活动。法轮功因此给他寄去了恐吓信。


法轮功组织给中国佛教协会刀述仁副会长寄发的恐吓信

  ※ 中国中央电视台新闻节目的一名主持人在新闻节目中播发了批评法轮功的新闻,因此收到法轮功的信件,对其污辱、恐吓。

  在西方国家,法轮功把围攻、诉讼作为工具来保护其利益,并不以为耻。

  1998年11月,英国广播公司世界新闻节目(BBC WORLD)播发了记者詹姆斯•迈尔斯(James Miles)关于法轮功的报道。报道指出法轮功是中国的“头号邪教”,告诫人们法轮功会导致“集体自杀”。法轮功竟给BBC总裁、英国驻华大使和英国首相分别写信,要求BBC公开道歉。后来,詹姆斯•迈尔斯惊叹不已地说:“在我全部新闻生涯中写的全部文章里,再没有比这篇遇到的反应更激烈了。”

  2001年11月3日,《华侨时报》刊登一篇批评法轮功的文章,此文是前法轮功女学员何兵的自述。然而,法轮功却以“诽谤”为由起诉《华侨时报》。2005年12月7日加拿大魁北克高等法院对这起长达四年多的案件进行终审裁决:原告法轮功败诉!判决书指出:“法轮功是一个有争论的运动。这种运动不接受批评言论。”

  2003年12月,澳大利亚《华人日报》刊登了中国驻澳使馆谴责法轮功的声明。2004年5月,法轮功在新州最高法院以“诽谤罪”起诉《华人日报》。随后,法轮功利用其媒体大规模地攻击《华人日报》,对总编及编辑人员进行人身攻击。2006年4月5日,澳大利亚新南威尔士州最高法院裁决:法轮功败诉,《华人日报》胜诉。

  2005年1月21日,美联社发表《天安门集体自焚案参与者接受媒体采访》一文,客观报道了2001年除夕,法轮功天安门集体自焚案当事人的现状和对法轮功的反思。25日上午,法轮功组织人员到位于纽约曼哈顿的美联社总部办公楼前示威,要求美联社收回此报道。2月11日,法轮功媒体“大纪元”发表文章,称美联社是“地地道道的小流氓”。

  长城平台与罗杰斯公司合作,从美国长城平台17个频道中精心挑选出有代表性的9个频道,由罗杰斯公司Rogers Cable代理向加拿大电台电视暨电讯委员会 (CRTC) 申请节目转播权。就这样一件本地华人的文化和娱乐事务,法轮功却百般阻挠。仅在2006年3月至6月期间,法轮功就多次组织人员到罗杰斯公司位于多伦多总部前,举行示威行动,严重影响罗杰斯公司正常运转。2006年12月22日,长城平台获准落地加拿大。


 

法轮功组织人员在多伦多罗杰斯(Rogers Cable)总部大楼前抗议

  2008年2月6日,《纽约时报》发表了一篇题为《一场有人难以看下去的中国文化演出》的新闻特写。随后,法轮功网站接连发表了十多篇文章,攻击和诬陷《纽约时报》及此文作者Eric Konigsberg。法轮功网站文章称:“Eric Konigsberg恶名昭彰……丝毫没有人性。”

  在法轮功的眼中,任何人、任何媒体都没有批评法轮功的自由。按照李洪志的“最高指示”,所有对法轮功的批评都是在“诽谤大法”,决不能容忍。

(中国反邪教协会,2008年5月)

文章下载

Shut up all of you!

Over 10,000 Falun Gong practitioners surrounded at the gate of Tianjin Educational College from April 19 to April 23, 1999. This event was caused by an article written by He Zuoxiu, a physical scientist and academician with the Chinese Academy of Sciences and. The article "I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong", which was published in the college publication Science Review for Juvenile, cited a case that a PhD student of Prof. He was obsessed by Li Hongzhi's theory which led him to schizophrenia.

 

 

Falun Gong practitioners illegally besieged Tianjin Educational College.

 

This was the case with the maximum number of Falun Gong practitioners besetting the media. After the media reported for the first time the cases of death and lunacy of the Falun Gong practitioners in 1994, dozens of media organizations came under organized attacks by Falun Gong practitioners.

 

These media organizations included:

 

Beijing TV Station

Shenyang TV Station

China Youth Daily

Nanfang Daily

Nanfang Metropolis News

Qiantang Weekend of Zhejiang Daily

Qianjiang Evening News

Qilu Evening News

Health News Digest

West China City Daily

Nanfang Rural News

Hebei Politics and Law News

Xinjiang Economic News

Chongqing Evening News

Wujin Daily

Xiamen Daily

Chinese Business View

 

All these media organizations are located across the country.

 

 

On June 1 and 3, 1998, Shandong Qilu Evening News press office was illegally besieged by more than 2,000 Falun Gong practitioners because it had published five articles including the one entitled "Take a Look at What's Going on with Falun Gong".

 

On May 24, 1998, Beijing TV reported a case of lunacy suffered from practicing Falun Gong. It was besieged by thousands of Falun Gong practitioners. Beijing TV was then forced to fire one editor.

 

Following this event, Li Hongzhi released a well-known article "Digging Out the Roots" which was called lection by Falun Gong cult, mentioning that, "Some newspapers, radio stations and TV stations in various parts of the country have harmed our Dafa… This was deliberately harming Dafa and cannot be ignored...Dafa disciples in Beijing adopted a special approach to ask those people to stop harming Dafa – this actually was not wrong. "

 

In the same article, Li Hongzhi warned the practitioners who hadn't participated in the besetment, "At the crucial moment when I asked you to break away from humanness, you did not follow me. Each opportunity will not occur again."

 

In addition to the media circles, those studying and revealing the issue of Falun Gong were besieged, vituperated or even threatened by Falun Gong members.

 

He Zuoxiu, an academician of the Chinese Academy of Sciences and physical scientist, was denigrated by Li Hongzhi as "science ruffian" and was threatened and molested by Falun Gong disciples because he often disclosed daylight on the abnormal death cases of Falun Gong practitioners and criticized Falun Gong theory.

 

 

The article entitled "I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong" by He Zuoxiu was published in Volume 4, 1999 of the magazine Science Review for Juvenile.

 

Dao Shuren, vice chairman of the Buddhist Association of China, once pointed out that the Buddhist circle was against the activities infringing upon human rights in the name of religion. This brought him letters of threat from the Falun Gong.

 

 

Letters of threat Dao Shuren received from the Falun Gong.

 

A host of the China Central Television news program presented a report criticizing Falun Gong, thus receiving letters of insult and threat from the Falun Gong cult.

 

In Western countries, Falun Gong used attack and prosecution as means to protect its benefits, never feeling ashamed.

 

In November 1998, the BBC World released a report by Correspondent James Miles about Falun Gong. The report pointed out that Falun Gong is "No.1 Cult" in China and warned people that Falun Gong would lead to "Collective Suicide". Falun Gong supporters wrote to CEO of BBC, the British Ambassador to China and the British Prime Minister respectively, demanding for BBC's public apology. "The reaction was quite extraordinary," said Miles later, "More response than to any article I've ever written in my entire career."

 

On November 3, 2001, the La Presse Chinoise published an article criticizing Falun Gong. The article is a self-statement by a former female Falun Gong follower named He Bing. A number of Falun Gong supporter lodged a lawsuit against the newspaper for its "libel". On December 7, 2005, the Supreme Court of Quebec of Canada came to the final verdict of the case after four years: the plaintiff Falun Gong lost the lawsuit. The verdict pointed out, "Falun Gong is a controversial movement, which does not accept criticism."

 

 

In December 2003, the Australian Chinese Daily published a declaration by Chinese Embassy in Australia against Falun Gong. In May 2004, Falun Gong lodged a lawsuit at the Supreme Court of New South Wales against the newspaper for its "libel". Afterwards, Falun Gong made use of its own media to widely attack the Chinese Daily and made personal attacks on the newspaper's editor-in-chief and other editors. On April 5, 2006, the Supreme Court of NSW of Australia ruled that Falun Gong lost the lawsuit while Chinese Daily won.

 

On January 21, 2005, the Associated Press published an article entitled "Chinese Show Off Repentant Falun Gong", which objectively reported the status quo of the participants of the Tian'anmen Square self-immolation incident on the Chinese New Year's Eve and their reflections on Falun Gong. On the morning of January 25, Falun Gong organized a group of people to demonstrate before the office building where the Associated Press headquarters were located in Manhattan of New York, demanding that the AP withdraw the report. On February 11, Epoch Times, of Falun Gong, published an article calling the AP "down-to-earth small bastard".

 

The Great Wall Platform cooperated with Rogers Company in scrupulously selecting 9 representative channels from 17 channels of the American Great Wall Platform. The Rogers Cable agent is left to apply with the CRTC for the entitlement to the program trans-broadcasting. Such a local Chinese cultural and recreational affair was obstructed by Falun Gong by all means. Between March and June of 2006, Falun Gong organized its members for many times to demonstrate before the Rogers' headquarter in Toronto, which severely affected the normal running of Rogers Company. On December 22, 2006, the Great Wall Platform gained permission to open its business in Canada.

 

 

Falun Gong grouped the followers to demonstrate before the Rogers Cable Headquarters in Toronto.

 

On February 6, 2008, the New York Times published a feature entitled "A Glimpse of Chinese Culture that Some Find Hard to Watch". Afterwards, over 10 articles were released on the website of Falun Gong to attack and frame New York Times and the author of the article Eric Konigberg. The articles claimed that Eric Konigsberg was well known by his ill reputation… and was absolutely inhuman.

 

In the view of Falun Gong, no one or no medium enjoys the right to criticize Falun Gong. According to the top order of Li Hongzhi, any criticism on Falun Gong is defaming Dafa and cannot be tolerated.

 

(China Anti-cults Association, May, 2008)

 

分享到:

好书推荐